Tiedote 18.6.2014

18.6.2014

Vanhempainverkoston uutiskirje kesäkuu 2014

Minut valittiin Vanhempainverkoston puheenjohtajaksi 11.3.2014. Kevät on kulunut uutta opetellessa ja monessa olen saanut olla mukana. Kevään kuluessa Vanhempainverkosto on osallistunut Mopo-vanhempainiltaan, Järvenpää-päivään, kaupungin turvallisuus- ja liikenneturvallisuustyöryhmien kokouksiin, Vanhempainliiton kesäpäiviin Korkeasaaressa, koulujen päättäjäispäivänä vanhempien iltakävelyyn Rantapuistossa ja OPS 2016-työhön liittyvään kodin ja koulun yhteistyöryhmän työskentelyyn. Sihteerimme Tarja Sironen on keväällä osallistunut Alueyhdistysakatemiaan ja tehnyt kehittämissuunnitelman Vanhempainverkoston toiminnalle. Avustushakemukset syksyn toimintaa varten on lähetetty. Rahoituksen varmistuttua pääsemme toden teolla suunnittelemaan miten kehittämissuunnitelma toteutuu sitten käytännössä.

Etenkin opetussuunnitelmatyötä tehdessä meidät vanhemmat on otettu aktiivisesti mukaan. Kodin ja koulun yhteistyöryhmässä pohditaan yhdessä rehtorien kanssa hyvän yhteistyön edellytyksiä ja keinoja siihen pääsemiseksi. Huhtikuussa Vanhempainverkosto lähetti kaikille peruskoulujen rehtoreille kirjeen, jossa ehdotimme että kaikissa Järvenpään kouluissa vietettäisiin tulevana syksynä kodin ja koulun päivää. Suuri kiitos kuuluu Kinnarin koulun rehtorille Hanna Saariselle siitä, että hän on aktiivisesti ajanut asiaa eteenpäin muiden rehtorien parissa. Ilokseni voin kertoa, että ensi syksynä lauantaina 30.8. kaikissa Järvenpään ala- ja yläkouluissa vietetään kodin ja koulun päivää opetussuunnitelman arvopohdinnasta kumpuavalla teemalla oppilaiden hyvinvointi.

Pahoittelen sitä, että alkaneen puheenjohtajakauteni aikana tiedotus ei ole toiminut moitteettomasti. Lupaan kunnostautua tiedotteiden kirjoittamisen suhteen. Vanhempainverkoston toimintaa pyörittää pieni joukko järvenpääläisiä vanhempia. Pyrkimyksemme on olla mukana luomassa parempaa kasvuympäristöä lapsillemme. Työsarkaa riittää ja toivotamme kaikki tervetulleiksi mukaan syksyn toimintaan!

Kesäterveisin, Jenni.

Rikastekstieditori

Editorin työkalupalkitTyökalut Kursivoitu Lihavoitu Lisää linkki/muokkaa linkkiäMuotoiluMuotoilu

Paina ALT 0 nähdäksesi ohjeen