Tiedotteet

Tiedote 28.2.2017

(Riittävän) hyvät vanhemmat!

Jälleen yksi Vanhempainverkoston toimintakausi lähenee loppuaan. Vuosikokous pidetään lukiolla ma 13.3.2017 klo 18 alkaen. Kokousmateriaalit ilmestyvät nettisivuillemme näinä päivinä.

Toimintakertomusta kirjoittaessani tunsin iloa siitä, miten monessa on taas oltu mukana. Kuluneen kauden aikana on jälleen palkittu Vuoden Opet, päivystetty suojateillä elokuussa koulujen alkaessa, pidetty some-pajaa ja pelattu bocciaa yhdessä Järvenpään Eläkkeensaajien kanssa. Marraskuisessa vanhempainyhdistysten päivässä verkostoiduttiin, jaettiin kokemuksia ja naurettiin paljon. Itsenäisyyspäivänä yhdistyksellämme oli erityinen kunnia juhlia vanhempainyhdistystoimintaa tasavallan presidentin vastaanotolla linnassa sekä varjobileissä Sahan koululla. Kokouksissa on käyty monta hyvää keskustelua aiheiden polveillessa sisäilma-asioista uuteen opetussuunnitelmaan, koulukiusaamisesta some-asioihin. On puhuttu asiaa ja vähän asian vierestäkin.

Tuota pikaa päättyy kolmas vuoteni Vanhempainverkoston puheenjohtajana. Kolmen vuoden aikana olen oppinut yhtä ja toista yhdistystoiminnasta, kuten sen, miten laaditaan  avustushakemus tai kustannuspaikkakohtaisen tuloslaskelma. Osaan luontevasti kertoa koulutulokkaiden vanhemmille vanhempaintoiminnasta tai järjestää vanhempainiltoja ynnä muita tapahtumia. Olen päässyt osallistumaan erilaisiin työryhmiin ja kätellyt presidenttiä. Kaikista arvokkainta minulle on kuitenkin ollut se, että olen saanut tavata ihan mahtavia ihmisiä, tutustunut koko joukkoon vanhempia, jakanut arkea ja saanut/antanut vertaistukea hyvässä porukassa. Sydämellinen kiitos kuuluu Vanhempainverkoston väelle sekä Katja Revolle, joka on käyttänyt niin työ- kuin vapaa-aikaansakin auttaakseen miehiä mäessä.

Elinvoimaisen ja toimivan yhdistyksen tulee jatkuvasti uudistua ja kehittyä. Uskon, että kolmen vuoden jälkeen on sopiva hetki luovuttaa puheenjohtajan nuija eteenpäin. Uusi puheenjohtaja tuo varmasti uutta intoa ja potkua toimintaan. Myös loistohallituksessamme on tilaa uusille halukkaille. Ja jotta en karkoita ketään vuosikokouksesta, niin todettakoon, että mukana voi varsin hyvin olla ilman luottamustehtävääkin. Tervetuloa siis vuosikokoukseen lukiolle!

Mokkapalaterveisin,

Jenni Marttinen